Der var flere små søer på ruterne.

Rejseberetning

LinnéMarchen i Borås, Sverige 2017.

02. juni 2017 · Henning Rose

IML vandring i Borås, Sverige.

IML marcherne har grebet om sig. Mange europæiske lande har en IML vandring. IML betyder at turen er godkendt og er af god standard. Sverige har en IML vandring i Borås kun knap 300 km fra København. Vi var 4 fra Alugod der havde lejet en hytte på den nærliggende campingplads til vores ophold. Mange andre danskere boede på hoteller i byen.

Fredag 21 APR kørte vi kl. 12 fra Værløse mod Borås. Vi tog færgen fra Helsingør til Helsingborg og fortsatte til Borås. Ca. halvvejs holdt vi en kaffepause. Vi nåde Borås og fik vores hytte på campingpladsen. Vi gik til byen for at hente vores startkort og få lidt at spise.

Lørdag 22 APR var første vandredag. Vi havde valg at gå 20 km, hver af de 2 dage. Vi gik til startstedet, som kun lå 1 km fra campingpladsen. Der var en samlet start fra arrangørerne kl. 08. Vi gik gennem en stor dyrepark, med mange spændende dyr. Vi gik rundt om en sø, hvor der var spanger (stier lavet af træ). Her var der glat, idet der var rim på træet. I skovene og andre steder, var der fint at gå, og vi kom fint frem til den store rasteplads. På pladsen var der sandwich og drikkevarer. Vi fortsatte ad en flot rute, og vi passerede endnu en vandrast, inden vi gik det sidste stykke til målet. Vi gik til vores hytte og fik en øl. Vi gik til den nærliggende burgerbar for at få en burger til aftensmad.

Søndag 23 APR var anden vandredag. Vi gik igen til startstedet og fortsatte ad ruten op over et lille bjerg, hvor der var en god udsigt. Vi fortsatte gennem varieret terræn, nogen steder lidt udfordrende, men acceptabelt. Vi nåede frem til hovedrasten, hvor der var forskelligt at spise. Vi fortsatte ad gode stier og gennem flot natur. Den sidste del, hvor vi går i skov var der skovdag. Der var mange mennesker der var ude for at nyde naturen, og der bygges fuglekasser i stor stil. Vi nåede frem til mål og fik vores medalje og stempel. Vi fik en velfortjent ankomstøl. Senere gik vi til byen for at spise.

Mandag 24 APR kørte vi hjem. Vi havde på vandredagene flot vejr, men på afrejsedagen regnede det meget. Vi nåede Helsingborg og fortsatte til Værløse.

En tur der kan anbefales til andre foreninger. En tur med 2 godt opmærkede ruter, gode rasterpladser og flotter ruter, hvad kan man forlange mere, og så er priserne meget overkommelige. Prøv det.

D.A.F

7182 Bredsten

+45 7940 40 40

info@dgi.dk

MotionDANMARK er en del af