REJSEBERETNINGER

Rügen 2010

01. juli 2010 · Henning Rose

Tirsdag 01 JUN 2010
Starter bussen fra Høje Taastrup station med 37 personer på til Rügen. Vejret er ikke så godt, og efter færgeturen til Rostock bliver det værre. Vi kører direkte til hotellet i Göhren, hvor vi indkvarteres. Om aftenen er vejret klaret lidt op og vi går en aftentur langs kysten på næsten 5 km, men til slut kommer der lidt finregn.

Onsdag 02 JUN,
Efter morgenmaden, smøre vi madpakker (det kunne vi alle dage) kører bussen mod Lohme, hvor vi ankommer kl. 10.20. Vi gå langs kysten ad en sti og terræn der ligner Stevns klint. Området er rigtigt flot, og vi når senere Sassnitz, hvor bussen holder med vores madpakker. De der vil gå længere fortsætter mod Prora, hvor vi ser Hitlers ferieboliger til folket. Et imponerende byggeri, men nu meget faldfærdigt.

Torsdag 03 JUN
Går vi alle en tur på 5 km, og vi samles ved bussen for at blive kørt til Stralsund. Vi går rundt i byen, som er en meget interessant by, men mange gamle huse og kirker. Sent på eftermiddagen kører vi tilbage til hotellet. Om aftenen går vi en tur lang pynten på ca. 6 km inden vi går i seng.

Fredag 04 JUN
Vi deles i to hold. Det lange hold går fra hotellet gennem skov, marker kyst, sejles over et stræde for til sidst at gå til opsamlingsstedet, hvor bussen holder med madpakkerne. Det mindre hold bliver kørt længere ud og går til opsamlingsstedet. Efter frokost tage nogle hjem med toget og andre går til jagtslottet for at se dette, og herefter toget og til sidst en gåtur hjem, en tur på 23 km.

Lørdag 05 JUN
Vi kører fra hotellet til det store holds startsted ved P-pladsen ud for Ouve. Vi gå turen til Alten-kirschen, hvor bussen holder med madpakkerne. Det lille hold starter fra Ouve. Vi går alle langs kysten ad flotte områder mod Arkona. Arkona er en historisk by med meget at se. Efter vi har set området kører bussen os tilbage til hotellet til vores afskedsmiddag.

Søndag 06 JUN
Hjemturen starter idag, hvor vi får et kort ophold i Rostock inden færgen sejler mod Danmark.

En fantastisk tur med mange gode oplevelser, især et overraskende godt vandreterræn, som godt kan anbefales.

D.A.F

7182 Bredsten

+45 7940 40 40

info@dgi.dk

MotionDANMARK er en del af