Loading...

Ugens Løbepas - uge 4/2015

Først til toppen

23. januar 2015 · Thomas Nolan

UGENS LØBEPAS. ”Først til toppen” er en sjov og anderledes måde at træne bakkeløb på, og alle kan være med uanset niveau.

Der løbes på en bakke, der ikke er alt for stejl og gerne med et fast, jævnt underlag. Den samlede distance fra start til toppunkt kan være alt mellem 100 og 400 meter. Har I ikke så lang en bakke er det første stykke bare et fladt stykke, mens det sidste stykke skal stige mod et vendepunkt et stykke oppe, eller på toppen, af en bakke.
 
Alle løber på samme tid fra startpunktet med høj fart (tempoløb / fartlegstempo) op mod vendepunktet.
Når den første løber når toppen, råber han/hun: "Vender!", og alle vender og løber langsomt ned mod bunden (startstedet igen).

Når den første løber kommer ned til startstedet, vender han/hun og løber hurtigt op igen, men ALLE skal helt ned til startstedet, inden de vender og løber op igen.

Når den første løber igen når toppen, råbes "vender", og alle vender mod startstedet igen.
På den måde bliver det hele tiden forskellige løbere, der når toppen, og de hurtige ture opad bliver af forskellig længde.

Afhængigt af gruppens niveau løbes et antal serier af x antal minutter. For mange vil 2-3 serier á ca. 4-6 minutter være passende.

Rigtig god træning

D.A.F

Brøndby Stadion 20

2605 Brøndby

45 43 26 23 20

daf@dansk-atletik.dk

DGI Løb

Vingsted Skovvej 1

7182 Bredsten

+45 7940 40 40

info@dgi.dk

MotionDANMARK er en del af

© Copyright MotionDANMARK - Website af DNA Design