Loading...

Ugens løbepas - Uge 27

Nødruten

30. juni 2014 · Thomas Nolan

Kender du fornemmelsen af, at i dag kommer du bare ikke ud, selvom det var din plan? Sådan spørger Thomas Nolan i denne uges løbepas, som i sagens natur ikke er noget hårdt pas. Og det skal det heller ikke være; det vigtigste er bare at komme op af sofaen og få løbeskoene på...

Løb i regn

Kender du fornemmelsen af, at i dag kommer du bare ikke ud, selvom det var din plan og selvom du ikke er skadet? Du er bare for træt, uoplagt, stresset, det er blevet for sent og/eller vejret er skod …

Det er, når motivationen er i bund, at nødruten kommer ind i billedet og redder dig fra at synke ned som sofakartoffel med alt, hvad det indebærer af indestængt irritation og efterfølgende dårlig samvittighed.

For en nødrute er en miniløbetur rundt om blokken eller op og ned ad villavejen. En løbetur, der er så kort og let, at du ALTID vil kunne løbe den. Vi taler om en tur på 10 eller højst 15 min. - når den vel at mærke løbes langsomt. DÉN skal du løbe på de håbløse dage, som alle, der træner regelmæssigt, vist kender. Fra beslutningen tages om, at dagens tur bliver nødruten, og til at du står omklædt efter turen, behøver der ikke gå mere end ½ time, men skulle du få lyst til mere, når du først er kommet i gang, er du velkommen. Og ofte ender det sådan.    

Er det ikke i dag eller denne uge, du får brug for nødruten, så tænk i stedet over, hvad din nødrute er. Parkér turen i baghovedet og bring den i spil, når du får behovet. Det redder samvittigheden, æren og til dels formen.

Rigtig god træning

D.A.F

Brøndby Stadion 20

2605 Brøndby

45 43 26 23 20

daf@dansk-atletik.dk

DGI Løb

Vingsted Skovvej 1

7182 Bredsten

+45 7940 40 40

info@dgi.dk

MotionDANMARK er en del af

© Copyright MotionDANMARK - Website af DNA Design