Loading...

UGENS LØBEPAS - Uge 27

Transportløb

01. juli 2013 · Thomas Nolan

Så nærmer sommerferien sig. For rigtig mange starter den ved udgangen af denne uge, og derfor har man ofte travlt med at afslutte arbejdsopgaver og pakke feriekufferterne. Men løbes? Det skal der. Du får overskud og ekstra energi ved at være fysisk aktiv!

Loebepas 27

Hvor ugens pas sommetider er en længere forklaring, egner ferietiden sig til at gøre det enkelt. Faktisk er passet så simpelt, at jeg synes, du skal se, om ikke du kan få det udført to gange i denne uge. Hvis ikke du er vant til at bruge løb til at transportere dig, eller som et middel til at få gennemført forskellige dagligdags opgaver, vil det give dig den gode oplevelse af, hvor praktisk det er, og så er det også lettere at gøre igen senere.

Ugens Løbepas er således et transportløb. Altså: løb ture af valgfri længde og i valgfrit tempo og kombinér det med et praktisk formål, så du ikke bruger tid, du ellers kunne have brugt på andre presserende gøremål!

Forslag til transportløb:
• Løb til og fra arbejde. Plejer du at cykle, så cykl f.eks. til arbejde den ene dag og løb hjem om eftermiddagen. Næste dag løbes til arbejde og cykles hjem (eventuelt adskilles de to dage af en dag hvor du tager bilen til og fra arbejde).

• Har du små børn, så hent eller aflevér dem i vuggestue/børnehave med en babyjogger.

• Løb en tidlig morgentur og tag penge med i lommen. Rund en bager på vejen og overrask familien med friske bas... (censur, i stedet foreslås:klidboller).

• Mangler I nogle småting derhjemme, f.eks. en liter mælk eller rugbrød til madpakken, så tag løbeskoene på og løb en aftentur omkring købmanden (smart måde at undgå impulskøb på!).

• Køb en æske chokolade til svigermor og aflevér den på en løbetur. Så bliver du for en tid udnævnt til yndlingssvigersøn eller -datter og har en god grund til ikke at blive hængende ("man bliver hurtig kold").

• Løb en tur til stranden, tag en frisk dukkert og løb hjem igen. Familien kan eventuelt følge med på cykel, så kombineres udflugt, badetur og løbetræning.

Hermed en opfordring om at skrive flere gode ideer til, hvad formålet med transportløb kunne være på vores Facebookside.

Rigtig god træning

D.A.F

Brøndby Stadion 20

2605 Brøndby

45 43 26 23 20

daf@dansk-atletik.dk

DGI Løb

Vingsted Skovvej 1

7182 Bredsten

+45 7940 40 40

info@dgi.dk

MotionDANMARK er en del af

© Copyright MotionDANMARK - Website af DNA Design