Loading...

UGENS LØBEPAS - Uge 30

Mixet træning på bane

23. juli 2012 · Thomas Nolan

1 * 1200m + 2 * 800m + 3 * 400m intervalløb med 4 min pause

Dette er en slags mixet træning, forstået på den måde at de første tre intervaller træner din kondition, mens 400 meter'ne er det, man populært kalder syretrænings-intervaller. Sidstnævnte er gode til at forbedre præstationsevnen på helt korte distancer og/eller for lige at give dig det sidste inden en konkurrence. Et pas af denne type er oplagt at løbe 4-5 dage før du gerne vil løbe en hurtig 5 km'er.

Træningspasset er atletik-agtigt, fordi det er oplagt at lave på en løbebane, der netop er 400 meter.

Bemærk at lange pauser i forhold til løbetiden på 400 meter'ne gør, at du virkelig kan løbe hurtigt, hvilket er meningen. I stedet for en minutbaseret pause kan du gå/småløbe en omgang på banen mellem hvert interval.

Husk opvarmning med 12-15 min. roligt løb forud for passet, og efterfølgende mindst 10 min. afjogning.

D.A.F

Brøndby Stadion 20

2605 Brøndby

45 43 26 23 20

daf@dansk-atletik.dk

DGI Løb

Vingsted Skovvej 1

7182 Bredsten

+45 7940 40 40

info@dgi.dk

MotionDANMARK er en del af

© Copyright MotionDANMARK - Website af DNA Design