Loading...

Arrangørkonference 2018

Tilmeldingen er åben til arrangørkonferencen 2018

07. september 2018 · Thomas Lind

Styrk dine kompetencer som løbsarrangør på en dag med netværk, viden og inspiration.

HVORNÅR: 10. november 2018 kl. 9-16
HVOR: Scandic Hotel Odense, Hidkærvej 25, 5250 Odense
HVEM: Konferencen er for alle arrangører af motionsløb samt andre interesserede
HVORFOR:  Deltag i konferencen for at styrke jeres kompetencer inden for løbsarrangering, opbygge jeres netværk og blive klogere på tendenserne indenfor løbsmarkedet
HVOR MEGET: 
- 300 kr./person for op til 2 personer hos arrangører af certificerede løb med tilkøbspakke
- 700 kr./person fra foreninger som er medlemmer af DGI eller DAF
- 1.500 kr./person for alle andre
Prisen inkluderer (udover en lang række spændende oplæg) morgenmad, frokost samt kaffe og kage/frugt.

-------------------------------

Dansk Atletik Forbund og DGI afholder lørdag den 10. november igen en konference for jer, der arrangerer motionsløb. Formålet er at inspirere jer til fortsat at udvikle jeres løb og få deltagerne til at tilmelde sig.

Udover at fokusere på netværksskabelse blandt jer løbsarrangører, har vi i år tre overordnede temaer på konferencen. Vi lægger ud med et blik på fremtiden for løbsmarkedet. Hvad er det for en udvikling, vi oplever i disse år, og hvordan ser løbsmarkedet ud, når vi kigger i krystalkuglen? Derefter kommer en række oplæg med konkrete værktøjer og inspiration til jer løbsarrangørers planlægningsarbejde. Hvordan finder I flere sponsorer? Hvordan skiller I jer ud fra mængden? Hvordan effektiviserer I jeres arbejde? Det er nogle af de spørgsmål, vi søger svar på. Sidste fokus på dagen bliver en paneldebat om, hvilken rolle DGI og DAF skal have på løbsmarkedet, inden dem der har lyst kan få lidt frisk luft med en social løbetur i området.

-------------------------------

Program:

(se uddybende beskrivelser nedenfor)

08:30-09:00    Registrering og morgenmad
09:00-09:10    Velkomst
09:10-09:45    Speed-networking
09:45-10:15    Hvad gør man, når man ikke lige kender kronprinsen? (v. Jakob Larsen)
10:15-11:00    Fremtiden for løbesporten og løbeevents er under transformering (v. Bugge Holm Hansen)
11:00-11:30    Pause
11:30-12:00    Skil jer ud fra mængden – ligesom Mikkeller Running Club (v. Søren Runge)
12:00-12:35    Find flere sponsorer gennem den rigtige ”sponsor-kultur” (v. Morten Østergård)
12:35-13:35    Frokost
13:35-14:00    Løbsplanlægning på rekordtid (v. Bo Transbøl og Erik Terkelsen)
14:00-14:20    Fortræningsforløb – hvorfor giver det mening? (v. Per Hussmann)
14:20-14:45    RUNNERS – hvad kan de gøre for dig? (v. Henrik Mikkelsen)
14:45-15:15    Pause
15:15-16:00    Paneldebat – Hvilken rolle skal DGI og DAF have på løbsmarkedet? (med Jakob Larsen, Karsten Munkvad, Jakob Juhl Pedersen og Torben Simonsen. Moderator: Thomas Skovgaard)
16:00-16:10    Afrunding og tak for i dag
16:20-17:00    Social løbetur til Odense Å for de interesserede

(Der tages forbehold for ændringer i programmet)

 

Uddybende beskrivelser:

Speed-networking
Faciliteret speed-networking, hvor konferencedeltagerne har en række korte møder to-og-to med forskellige temaer som omdrejningspunkt.

Hvad gør man, når man ikke lige kender kronprinsen? (v. Jakob Larsen, direktør i DAF)
Royal Run blev på mange måder en skelsættende begivenhed på den danske løbsscene. Kronprinsens deltagelse spillede naturligvis en rolle, men løbet var nyskabende på flere parametre. Blandt andet blev One mile-distance en stor succes, og over 12.000 mennesker deltog til Royal Run ved et motionsløb for første gang. Der kan derfor opnås en ny indsigt i tendenserne på løbsmarkedet ud fra løbet, og Jakob vil i sit oplæg præsentere data fra Royal Run og illustrere relevansen for også mindre løb, hvor kronprinsen ikke dukker op.

Fremtiden for løbesporten og løbeevents er under transformering (v. Bugge Holm Hansen, Associated Partner ved Institut for fremtidsforskning og adm. direktør i Mediehuset LUKSUS)
Som løbsarrangør kan du stå langt stærkere i den hårde konkurrence på løbsmarkedet, hvis du er i stand til at forudsige tendenser og udviklingen i løbsverdenen og bruge dem aktivt i forhold til jeres løbeevents. Men hvor er løbeverdenen på vej hen lokalt og globalt, og hvordan forholder du dig til - og forankrer - fremtidens megatrends i jeres løbeevent nu og her? Instituttet for Fremtidsforskning (CIFS) sætter ord, tal og tanker på fremtidens løbesport - og giver en række konkrete handlingsforslag med på vejen. 

Skil jer ud fra mængden – ligesom Mikkeller Running Club (v. Søren Runge, Præsident, Mikkeller Running Club)
Den store konkurrence på løbsmarkedet stiller store krav til evnen til at skille sig ud. Med et fokus på historiefortællingen om jeres løb, kan I blive skarpere på, hvordan det lige netop er jeres løb, folk lægger mærke til og har lyst til at deltage i. Mikkeller Running Club er et godt eksempel på en klub, der formår at skille sig ud og være aktuelle og attraktive. Søren fortæller om klubbens historie, og hvordan de formår at gøre sig unikke på løbsmarkedet.

Find flere sponsorer til jeres løb (v. Morten Østergaard, Lektor ved Erhvervsakademi Aarhus)
Sponsorer spiller en afgørende rolle for at få økonomien til at hænge sammen ved motionsløb. Det kan til gengæld være en enorm udfordring at finde og fastholde sponsorerne. Morten Østergaard har mange års erfaring med sponsering, både som konsulent, underviser og forfatter, og han vil gøre jer klogere på, hvilke mekanismer der er afgørende i jagten på sponsorer. Gennem blandt andet en uddybning af begrebet ”sponsorkultur” vil han give konkrete bud på, hvordan I skaffer flere sponsorater til jeres løb.

Løbsplanlægning på rekordtid (v. Bo Transbøl og Erik Terkelsen, Almindsø-stafetten)
At arrangere et motionsløb kræver en masse energi og arbejde – men hvordan gøres det mest effektivt? Bo og Erik har trukket en LEAN-tilgang godt ned over ørerne på Almindsø-stafetten. Fra at have brugt et utal af mødetimer og en masse manpower, bliver løbet nu arrangeret med udgangspunkt i blot 4x2 timers møder. Faktisk har de skåret to måneder af planlægningstiden. Hør hvordan en homogen styregruppe på bare fem personer ”støber” et stafetløb med mere end 3.000 deltagere. Bliv inspireret til at gøre jeres egen planlægning mere effektiv.

Fortræningsforløb – hvorfor giver det mening? (v. Per Hussmann, Aabenraa Bjergmarathon)
Flere steder i landet har foreninger stor succes med at tilbyde træning frem mod specifikke motionsløb. Per kommer og fortæller om de positive erfaringer med fortræningsforløb frem mod Aabenraa Bjergmarathon. Træningsforløbene er i Aabenraa både en mulighed for at synliggøre klubbens medlemstilbud og samtidig en vej til flere solgte startnumre – ren win-win.

RUNNERS – hvad kan de gøre for dig? (v. Henrik Mikkelsen, Bevæg dig for livet - løb)
Det er intentionen, at RUNNERS Ambassadører bevidst og målrettet skal bidrage til en ny og skærpet opmærksomhed på de mere uerfarne og langsomste deltagere til motionsløbene. Støtte det segment, der evt. deltager alene og som, på flere måder, er sværest at fastholde som deltagere.
Hør om status på hele RUNNERS-programmet – herunder vores RUNNERS Vært-indsats – og kom med jeres bud på, hvordan vi, i fællesskab, kan forbedre og styrke indsatsen mod flere deltagere til motionsløb med RUNNERS Ambassadører som en hjælpende faktor.

Paneldebat: Hvilken rolle skal DGI og DAF have på løbsmarkedet? (Jakob Larsen, Direktør i DAF; Jakob Juhl Pedersen, Direktør i DGI Storkøbenhavn; Karsten Munkvad, Formand i DAF; Torben Simonsen, Løbsdirektør HCA Marathon. Moderator: Thomas Skovgaard, Lektor, studieleder, ph.d. Institut for Idræt og Biomekanik · Active Living)
Hvilken rolle skal DGI og Dansk Atletik spille på det danske løbsmarked? Hvordan opnår vi det bedste sammenspil mellem lokale løbeklubber, kommercielle aktører og de store forbund? Efter et kort oplæg fra hvert panelmedlem, starter moderatoren en debat internt i panelet og med inddragelse af konferencedeltagerne.

TILMELD JER HER!

D.A.F

Brøndby Stadion 20

2605 Brøndby

45 43 26 23 20

daf@dansk-atletik.dk

DGI Løb

Vingsted Skovvej 1

7182 Bredsten

+45 7940 40 40

info@dgi.dk

MotionDANMARK er en del af

© Copyright MotionDANMARK - Website af DNA Design