Loading...

Arrangørkonference 2017

Boost dit løb og dine kompetencer som arrangør - Nu med to spor

20. juli 2017 · Maria Severin

Dansk Atletik Forbund og DGI afholder lørdag den 18. november igen en konference for jer, der arrangerer motionsløb. Formålet er at inspirere jer til fortsat at udvikle jeres løb og få deltagerne til at tilmelde sig.

I ÅR MED TO SPOR
Til dette års konference har vi for første gang to spor. Et for arrangører af
landevejsløb / 'traditionelle løb' og et specifikt for arrangører af trail- og crossløb.

 

HIGHLIGHTS på årets Arrangørkonference 2017:

  • Hemmeligheden bag succes. Fire forskellige arrangører, der har fremgang i deltagerantal, fortæller hvad de gør
  • Gør jeres løb levende med løbsvideo. Lige nu er det video, der rykker indenfor markedsføring. I får inspiration til, hvordan I kommer i gang med at promovere jeres løb med video
  • En stærk kultur giver deltagerne gode løbsoplevelser. Her får indblik i hvordan festivalsbranchen arbejder på at skabe en frivillighedskultur, der giver deres gæster bedre oplevelser
  • Det digitale løb. Skal vi satse på nye digitale løsninger for at få deltagerne til at komme?
  • Den stærke engelske cross country kultur - Hvad kan vi lære?
  • Hvad er trail og hvad er cross? Hvad gør det unikt? 


TID OG STED

Lørdag den 18. november 2017
Scandic Hotel Odense, Hvidkærvej 25
5250 Odense


TILMELDING
Tilmeld dig konferencen HER


PRIS

  • 300 ,- for arrangører der har købt tilkøbspakken i forbindelse med certificerin
  • 700,- for medlemmer af foreninger under Dansk Atletik Forbund og DGI.
  • 1.500,- for ikke-medlemmer

Prisen inkluderer morgenmad, frokost samt kaffe og kage/frugt.

Se invitation til konferencen HER


PROGRAM 'TRADIONELLE LØB'
08.30-09.00: Registrering og morgenmad
09.00-09.15: Velkomst
09.15-09.45: Fremtidens løbsarrangører, Jakob Larsen, Direktør Dansk Atletik Forbund
09.45-10.30: En stærk kultur giver deltagerne gode løbsoplevelser, Ole Rasmussen, Leder af Center for Frivillighed & Ledelse
10.30-11.00: Pause
11.00-11.30: Få styr på det med småt, Willy Rasmussen, Specialkonsulent DIF
11.30-12.15: Gør jeres løb levende med løbsvideo, Henrik Brændgaard, Videofabrikken
12.15-13.15: Frokost
13.15-15.00: Hemmeligheden bag succes, Fire arrangører der har fremgang i deltagerantal
15.00-15.15: Pause
15.15-16.00: Det digitale løb, Dorte Vibjerg (Sparta), Jakob Larsen (Dansk Atletik Forbund) og Morten Toft (Ultimate)
16.00-16.15: Afrunding og tak for i dag

PROGRAM 'TRAIL & CROSS'
08.30-09.00: Registrering og morgenmad
09.00-09.15: Velkomst
09.15-09.45: Fremtidens løbsarrangører, Jakob Larsen, Direktør Dansk Atletik Forbund
09.45-10.30: VM Cross 2019 - Kan VM få flere med ud og løbe trail og cross i Danmark? Katrine Gribel Vorum, Projektleder Dansk Atletik Forbund
10.30-11.00: Pause
11.00-11.45: Gør jeres løb levende med løbsvideo, Henrik Brændgaard, Videofabrikken
11.45-12.15: Cross skal live streames! Tom Jensen, Områdeleder AtletikTV, Dansk Atletik Forbund
12.15-13.15: Frokost
13.15-14.15: Den stærke engelske cross country kultur - Hvad kan vi lære? Ian Byett, English Cross Country Association Honorary Secretary
14.15-14.45: Pause
14.45-15.15: Hvad er trail og hvad er cross? Hvad gør det unikt? Søren Rasmussen, trailløber, arrangør, landholdskoordinator Trailløb
15.15-16.00: Rundt om bordet - Netværk og vidensdeling
16.00-16.15: Afrunding og tak for i dag

Der tages forbehold for eventuelle ændringer i programmet

 

LÆS OM DE FORSKELLIGE OPLÆG HER

Fremtidens løbsarrangører
Er de gyldne tider forbi? Skal vi snøre skoene for at følge med? Udviklingen på løbsmarkedet går stærkt og der er masser af udfordringer, men også muligheder for fremtidens arrangører. Jakob Larsen direktør i Dansk Atletik Forbund kommer med sit bud på, hvordan arrangørerne skal agere i deres arbejde med løbeevents.
Jakob Larsen, Direktør Dansk Atletik Forbund

En stærk kultur giver deltagerne gode løbsoplevelser
Ole Rasmussen fra Muskelsvindfonden fortæller om arbejdet med kultur i festivalbranchen. Her har fokus de seneste år rykket mere og mere hen på gæsternes oplevelse. Glade gæster kommer igen og er de bedste ambassadører. I Danmark er det de frivillige som bærer alle vores arrangementer. Frivillighedskulturen kan vi påvirke og stille krav til - det er bare ikke ligegyldigt hvordan vi gør det! Kulturen bærer det hele - rekruttering, fastholdelse, niveau af service og til sidst gæstens oplevelse.
Ole Rasmussen, Leder af Center for Frivillighed & Ledelse, Muskelsvindfonden

Få styr på det med småt
Der er mange detaljer, som skal være på plads, når I arrangerer løb.

  • De skatte- og momsmæssige regler
  • Ansvars- og forsikringsforhold
  • Tilladelser fra diverse myndigheder
  • Brugen af personoplysninger og billeder/video? Hvad må du som arrangør, og hvad må du ikke?

Detaljerne får I styr på her!
Willy Rasmussen, Specialkonsulent DIF


Gør jeres løb levende med løbsvideo

Det gælder om at være med hvor det sker. Og lige nu er det video der rykker indenfor markedsføring. Videoer er sindssygt effektivt på de sociale medier, fordi de afspilles og er levende billeder. Der ligger altid en masse forberedelse bag et løb. Hvorfor ikke få fuldt udbytte af anstrengelserne og få produceret en unik løbsvideo, som kan skabe opmærksomhed om løbet og rekruttere nye deltagere?
I får som arrangører svar på følgende spørgsmål:

  • Hvilke typer af videoer kan I lave?
  • De gode eksempler. Hvilke videoer virker?
  • Hvordan får jeres videoer størst eksponering på YouTube og Facebook

Henrik Brændgaard, Videofabrikken ApS

Hemmeligheden bag succes
Antallet af løb der afholdes i Danmark er tredoblet i løbet af de sidste seks år. Konkurrencen om løberne er derfor hård, og de fleste arrangører oplever at antallet af deltagere ved deres løb falder. Fire forskellige løbsarrangører fortæller, hvad de har gjort for fortsat at få flere deltagere, og hvad de i fremtiden satser på. Arrangørernes oplæg bliver efterfulgt af paneldebat.  
Bo Transbøl (Almindsø-Stafetten), Dusko Milivic (Nordborg Marathon), Jan Møller Nielsen (Gudenåløbet) Kristina Schou Madsen (Kolding City Trail)

Det digitale løb
Det går rigtig stærkt indenfor den digitale udvikling. Hvordan vil digitaliseringen påvirke løbsmarkedet i fremtiden og skal vi satse på nye digitale løsninger for at forbedre vores løb og få deltagerne til at komme? Tre forskellige aktører på løbsmarkedet kommer med deres bud på, hvilken vej vi som løbsarrangører skal gå, når vi udvikler vores løb digitalt.
Dorte Vibjerg (Sparta), Jakob Larsen (Dansk Atletik Forbund) og Morten Toft (Ultimate Sports Service)

 



LÆS OM DE SPECIFIKKE TRAIL OG CROSS OPLÆG HER 

VM Cross 2019 - Kan VM få flere med ud og løbe trail og cross i Danmark?
Hvorfor et dansk værtskab for VM Cross? Fordi det er uudnyttet land. Trods kendsgerningen, at cross er en historisk disciplin, er udviklingen fløjet forbi cross. Mens landsvejsløb undergår kontinuerlig evolution, er cross i dag en løbedisciplin, som udviklingen har ignoreret. Det danske værtskab for VM Cross skal medvirke til at ændre dette og skabe et nyt vækstområde for løbere, arrangører og andre interessenter. Dansk Atletik Forbund fortæller hvad der vil ske, hvorfor vi gør det, og hvad vi håber at opnå.
Katrine Gribel Vorum, Projektleder, Dansk Atletik Forbund

Cross skal live streames!
Der er masser af action i Cross. Det underholder og sælger på sociale medier og TV!  Læg banen på en udfordrende action-præget rute, der tillader at hele ruten kan følges fra kameraer. Suppler cross-action billederne med nærværende interviews på målstregen - mens pulsen stadig galoperer, læg crossdata og grafik på videoen - og bind det hele sammen med underholdende speak. Sørg for at få Crossløbet live på de sociale medier, udsend samme aften video med højdepunkter – mens mudderet stadig er vådt. I får svar på:
• Hvad kan udbyttet være ved at live streame?
•  Hvordan skaber vi en god live dækning af et offroad løb?
•  Hvad kræver det af arrangøren?
Tom Jensen, Områdeleder AtletikTV, Dansk Atletik Forbund

Den stærke engelske cross country kultur - Hvad kan vi lære? 
I England har de en stolt tradition indenfor Cross Country. Til English Cross Country Championships var over 8000 deltagere tilmeldt i år. Ian Byett fra English Cross Country Association, er fløjet ind fra England. Han kommer med sit bud på, hvordan du som arrangør i Danmark kan udvikle dit crossløb og få  flere deltagere. Herudover kommer han med råd til helt praktisk, hvorledes store crossløb kan afvikles.
Ian Byett, English Cross Country Association Honorary Secretary

Hvad er trail og hvad er cross? Hvad gør det unikt?
Vi løber i skove og krat. Over marker og eng. Langs vandet i klitter og sand. Ja, vi i løber overalt i den danske natur, hvor vi må. Væk fra byens gader, stræder og støj bevæger vi os friske og befriede i den bløde bund med plads til mentale frirum, dejlige dufte og smukke oplevelser, som man kun her er forundt. Men vi vil gerne have flere med, og hvordan gør vi dét? Hvad byder vi på? Hvad kalder vi det, vi gør? Cross, skovløb, terrænløb, nyeste skud på stammen; trail, eller noget helt femte? Er der en forskel? Betyder det noget? Hvad sælger startnumre, så vi får succes med vores mål?
Søren Rasmussen, trailløber, arrangør, landholdskoordinater Trailløb

Rundt om bordet - Netværk og vidensdeling
Sidst på dagen er det arrangørerne selv, der skal på banen. Det er arrangørerne, som sidder med en masse viden og erfaring, som skal i spil. Arrangørerne deles op i mindre grupper, og der bliver rig mulighed for netværk og erfaringsudveksling om, hvordan I som arrangører giver jeres deltagere endnu bedre og vildere løbeoplevelser, samt hvordan I får deltagerne til at vælge jeres arrangement.

 

 

 

D.A.F

Brøndby Stadion 20

2605 Brøndby

45 43 26 23 20

daf@dansk-atletik.dk

DGI Løb

Vingsted Skovvej 1

7182 Bredsten

+45 7940 40 40

info@dgi.dk

MotionDANMARK er en del af

© Copyright MotionDANMARK - Website af DNA Design