Loading...

Arrangørkonference 2017

Boost dit løb og dine kompetencer som arrangør

20. juli 2017 · Maria Severin

Dansk Atletik Forbund og DGI afholder lørdag den 18. november igen en konference for jer, der arrangerer motionsløb. Formålet er at inspirere jer til fortsat at udvikle jeres løb og få deltagerne til at tilmelde sig.

HIGHLIGHTS på årets Arrangørkonference 2017:

  • Hemmeligheden bag succes. Fire forskellige arrangører, der har fremgang i deltagerantal, fortæller hvad de gør
  • Gør jeres løb levende med løbsvideo. Lige nu er det video, der rykker indenfor markedsføring. I får inspiration til, hvordan I kommer i gang med at promovere jeres løb med video
  • En stærk kultur giver deltagerne gode løbsoplevelser. Her får indblik i hvordan festivalsbranchen arbejder på at skabe en frivillighedskultur, der giver deres gæster bedre oplevelser
  • Det digitale løb. Skal vi satse på nye digitale løsninger for at få deltagerne til at komme?

 

TID OG STED
Lørdag den 18. november 2017
Scandic Hotel Odense, Hvidkærvej 25
5250 Odense


TILMELDING
Tilmeld dig konferencen HER
Tilmelding senest den 13. oktober 2017.


PRIS

  • 300 ,- for arrangører der har købt tilkøbspakken i forbindelse med certificerin
  • 700,- for medlemmer af foreninger under Dansk Atletik Forbund og DGI.
  • 1.500,- for ikke-medlemmer

Prisen inkluderer morgenmad, frokost samt kaffe og kage/frugt.

  

PROGRAM
08.30-09.00: Registrering og morgenmad
09.00-09.15: Velkomst
09.15-09.45: Fremtidens løbsarrangører, Jakob Larsen, Direktør Dansk Atletik Forbund
09.45-10.30: En stærk kultur giver deltagerne gode løbsoplevelser, Ole Rasmussen, Leder af Center for Frivillighed & Ledelse
10.30-11.00: Pause
11.00-11.30: Få styr på det med småt, Willy Rasmussen, Specialkonsulent DIF
11.30-12.15: Gør jeres løb levende med løbsvideo, Henrik Brændgaard, Videofabrikken
12.15-13.15: Frokost
13.15-15.00: Hemmeligheden bag succes, Fire arrangører der har fremgang i deltagerantal
15.00-15.15: Pause
15.15-16.00: Det digitale løb, Dorte Vibjerg (Sparta), Jakob Larsen (Dansk Atletik Forbund) og Morten Toft (Ultimate)
16.00-16.15: Afrunding og tak for i dag

I år udvider vi konferencen med et spor specifikt for arrangører af cross- og trailløb.
Vi arbejder stadig på programmet. 

Der tages forbehold for eventuelle ændringer i programmet

 

LÆS OM DE FORSKELLIGE OPLÆG HER

Fremtidens løbsarrangører
Er de gyldne tider forbi? Skal vi snøre skoene for at følge med? Udviklingen på løbsmarkedet går stærkt og der er masser af udfordringer, men også muligheder for fremtidens arrangører. Jakob Larsen direktør i Dansk Atletik Forbund kommer med sit bud på, hvordan arrangørerne skal agere i deres arbejde med løbeevents.
Jakob Larsen, Direktør Dansk Atletik Forbund

En stærk kultur giver deltagerne gode løbsoplevelser
Ole Rasmussen fra Muskelsvindfonden fortæller om arbejdet med kultur i festivalbranchen. Her har fokus de seneste år rykket mere og mere hen på gæsternes oplevelse. Glade gæster kommer igen og er de bedste ambassadører. I Danmark er det de frivillige som bærer alle vores arrangementer. Frivillighedskulturen kan vi påvirke og stille krav til - det er bare ikke ligegyldigt hvordan vi gør det! Kulturen bærer det hele - rekruttering, fastholdelse, niveau af service og til sidst gæstens oplevelse.
Ole Rasmussen, Leder af Center for Frivillighed & Ledelse, Muskelsvindfonden

Få styr på det med småt
Der er mange detaljer, som skal være på plads, når I arrangerer løb.

  • De skatte- og momsmæssige regler
  • Ansvars- og forsikringsforhold
  • Tilladelser fra diverse myndigheder
  • Brugen af personoplysninger og billeder/video? Hvad må du som arrangør, og hvad må du ikke?

Detaljerne får I styr på her!
Willy Rasmussen, Specialkonsulent DIF


Gør jeres løb levende med løbsvideo

Det gælder om at være med hvor det sker. Og lige nu er det video der rykker indenfor markedsføring. Videoer er sindssygt effektivt på de sociale medier, fordi de afspilles og er levende billeder. Der ligger altid en masse forberedelse bag et løb. Hvorfor ikke få fuldt udbytte af anstrengelserne og få produceret en unik løbsvideo, som kan skabe opmærksomhed om løbet og rekruttere nye deltagere?
I får som arrangører svar på følgende spørgsmål:

  • Hvilke typer af videoer kan I lave?
  • De gode eksempler. Hvilke videoer virker?
  • Hvordan får jeres videoer størst eksponering på YouTube og Facebook

Henrik Brændgaard, Videofabrikken ApS

Hemmeligheden bag succes
Antallet af løb der afholdes i Danmark er tredoblet i løbet af de sidste seks år. Konkurrencen om løberne er derfor hård, og de fleste arrangører oplever at antallet af deltagere ved deres løb falder. Fire forskellige løbsarrangører fortæller, hvad de har gjort for fortsat at få flere deltagere, og hvad de i fremtiden satser på. Arrangørernes oplæg bliver efterfulgt af paneldebat.  
Bo Transbøl (Almindsø-Stafetten), Dusko Milivic (Nordborg Marathon), Jan Møller Nielsen (Gudenåløbet) Kristina Schou Madsen (Kolding City Trail)

Det digitale løb
Det går rigtig stærkt indenfor den digitale udvikling. Hvordan vil digitaliseringen påvirke løbsmarkedet i fremtiden og skal vi satse på nye digitale løsninger for at forbedre vores løb og få deltagerne til at komme? Tre forskellige aktører på løbsmarkedet kommer med deres bud på, hvilken vej vi som løbsarrangører skal gå, når vi udvikler vores løb digitalt.
Dorte Vibjerg (Sparta), Jakob Larsen (Dansk Atletik Forbund) og Morten Toft (Ultimate Sports Service)

Se invitation til konferencen HER

 

D.A.F

Brøndby Stadion 20

2605 Brøndby

45 43 26 23 20

daf@dansk-atletik.dk

DGI Løb

Vingsted Skovvej 1

7182 Bredsten

+45 7940 40 40

info@dgi.dk

MotionDANMARK er en del af

© Copyright MotionDANMARK - Website af DNA Design